Кошик
179 відгуків
+380(97) 059-85-25
Интернет-магазин «Америка – Легко» - доставка товаров из США в Украину.

Енциклопедія позначень у джинсовій індустрії російською мовою

Енциклопедія позначень у джинсовій індустрії російською мовою
Розшифровки термінів і позначень у джинсах російською мовою.

05.05.20

РОСІЯНИ ДЖИНСИЗМЫ  А  АРМАНІ Джорджіо (нар. 1934, П'яченца, Італія) - всесвітньо відомий італійський дизайнер. Прославився на початку 80-х своїм новим підходом до крою курток. Його стиль, дуже експресивний, вперше стали називати «італійським джинсовим стилем». «Джинси Армані» проклали шлях модельним джинсів в Європі. Типові джинси Армані добре сидять на талії і стегнах, вільні на ногах, підкреслюють фігуру. Його колекції відрізняються своїм основним характером, новими рішеннями кольору і тканини. Логотип - «білий орел». Б  БАЙЄР (Адольф фон) - рід. у Берліні в 1835 році, помер в 1878-м. Німецький хімік, вперше розробив синтетичний барвник індиго. Патент був проданий компаниBASF AG. БЛЯХА (ПРЯЖКА) поясна - неодмінний джинсовий атрибут. На перший погляд - прикраса, вона мала важливе прикладне значення. Важке життя на Заході вимагала одягу зручною, але добре сидить. Звідси - необхідність в міцному широкому ремені з міцної пряжкою. Потім все це почали прикрашати вишивкою, аплікацією, бляхи стали багатими, декоровані рослинним орнаментом або сценами ковбойському життя. Найдорожчі бляхи виготовлялися з срібла і прикрашалися дорогоцінним камінням. БРЮС Стівен - «Джинсовий Дали». Відбілюванням і декоруванням він перетворював джинси в щось метафизичное. Такі джинси він продавав Дуже Важливим Особистостям. За Дуже Великі Гроші. ПАПЕРОВИЙ МІШОК - стиль джинсів з дуже широкої і вільної талією. Коли вона перехоплюється ременем, то виходить враження саме зав'язаного зверху паперового мішка. У   ВЕЛЬВЕТ - рубчастим пліс, кордурой. Міцна зносостійка тканина на бавовняній основі з вертикальними лініями,утвореними додатковими нитками качка.Часто використовується як альтернатива джинсовке для шиття джинсового одягу. ВЕРЕТЕННАЯ ПРЯЖА - пряжа, отримана традиційним способом, протягуванням її через подаючі і формуючі ролики і намотуванням на обертове веретено з вагою шпульки до 140 грамів. Цей спосіб, на відміну від пряжі з вільним кінцем, вимагає більш довгого волокна і взагалі повільніше і трудоемче. Тканина виходить з характерними нерівностями. Але саме це властивість виявилося затребуваним останнім часом - адже це ознака «справжності» джинсів! Крім цього, тканина ще й м'якше на дотик. Нерівність її поверхні покращується за допомогою прання з пемзою. ВАГА (вона ж ЩІЛЬНІСТЬ) джинсової тканини вимірюється в унціях на квадратний ярд. Найважча на сьогодні тканина важить 21 унцію. З такої тканини японськими екстремалами компанії IRON HEART шиються ряд моделей з сирого деніму. Такі джинси коштують навіть після декількох прань. Звичайна (стандартна) щільність - від 13 3/4 до 14 3/4 унцій на квадратний ярд. Тканина середньої ваги - від 10 до 13 унцій і легка (сорочкова) від чотирьох до дев'яти. МАБУТЬ-ВЕРЕТЕННАЯ ДЖИНСОВЦІ - джинсовці з пряжі з вільним кінцем,якої шляхом технологічних хитрувань надано вид веретенной джинсівки. Наприклад, прядеться нитка непостійною товщини. ВИСЯЧИЙ ЯРЛИК - ще один спосіб повідомити покупцеві особливості виробу і його філософію, поряд з лейблом і прапорцем. Висячі ярлики бувають різних типів і матеріалів. Спільного у них тільки те, що всі вони висять і прибираються перед початком експлуатації изделя. ВОЛОГИЙ ПРОЦЕС - так називається взагалі вся множина заключних операцій, технологію яких входить застосування води або інших рідин. ВРУЧНУ ОБРОБЛЕНІ ДЖИНСИ - так звані «джинсові цигани» в 70-ті використовували будь-яку можливість для додання своїм джинсів неповторного «авторського» вигляду. Їх розфарбовували (акрилові барвники володіли водозахисними властивостями), наносили аплікації, багато вишивали, просто вирізали в них дірки в стратегічних місцях (для залучення до них уваги). ВИЦВІЛИЙ ДЖИНСОВЦІ - більш світлих тонів синього. Досягається або витримкою на світлі, або повторними стирками, або особливими прийомами (прання з пемзою, операцияотбеливания). ВИШИВКА НА КИШЕНЯХ - на задніх кишенях часто вишивається логотип фірми або просто щось декоративне. Взяти логотип «ливайс» - знамениту «подвійну галочку». У 70-ті роки домінувала складна вишивка, часто білим кольором, або золотом. В 80-е, з поверненням до класичного стилю повернувся і простий стиль вишивки. Зараз знову сходять з розуму. Г  ГАРАНТІЙНИЙ ТАЛОН - щось більше, ніж просто аркуш паперу. Це сертифікат якості, в ньому вказуються основні властивості виробу та особливості його виготовлення. Звичайний термін дії 1 рік. ГАРЯЧІ ШТАНЦІ (hot pants) - найкоротші з жіночих шортиків, ледь прикривали попу. Стиль був популярний на початку 70-х і повертався на початку 90-х. БРУДНО-БЛАКИТНИЙ - колір джинсового матерії з бежевим або зеленуватим відтінком. Такий відтінок вона може набувати після прання. Це викликано або дефектом забарвлення, або обесцвечивающим впливом доповнень. Д  ДВА КОНІ - знаменитий лейбл, прямокутний шкіряний ярлик на талії «ливайс 501», що виконує функцію сертифіката якості. З'явився в 1886 році і робився спочатку з картону, потім зі шкіри. У 1943 році, його знову стали робити з картону. Оскільки на війні нафіг не потрібна краса. Війна - брудна справа. Та так і залишилося з тих часів, тільки тепер папір для ярликів використовується скомбінована з хімічним волокном. На ньому зображені два коні, яких погоничі намагаються змусити розірвати пару джинсів «ливайс». Звичайно ж коням це не вдається. Загальна композиція нагадує старовинну гравюру про «магдебурзьких півкулях» (фізичний досвід, у процесі якого коні не могли розібрати дві півкулі, з яких було викачано повітря). Але факт справді мав місце - Леві насправді влаштовував в рекламних цілях показове розривання своїх джинсів кіньми. ПОДВІЙНА АРКА - Візерунок на задніх кишенях джинсів «ливайс» у вигляді вишитого подвійний «галочки». Символізує американського гербового орла. Цей візерунок, з'явившись в 1873 році, є самою першою американською торговою маркою. Під час Другої світової війни джинси levi's 501 поширювалися тільки на фабриках і в армії. Тоді потрібно було очистити джинси від всього «зайвого», і «галочку» в цілях економії прибрали. З 1947 року вона знову на своєму місці. Кривизна арки змінювалася з плином часу. Самої пологою була з 1966 по 1983 рік. ПОДВІЙНЕ ФАРБУВАННЯ - це коли пряжу для основи джинсового матерії вмочали в фарбувальний чан подвійне кількість разів. Не 6-8, а 12-16. Цим досягався більш глибокий, багатий, яскравий синій колір. Зараз просто збільшують концентрацію барвника. ДЖЕЛТ-ДЖИНСОВЦІ - Зносостійка джинсова тканина з перекрученої пряживесом 11.5 униций. У 1925 році H. D. Lee випустив комбінезон з цієї тканини. З 36-го по 39-й рік випускалися різні вироби з неї під лозугном «Ріплі! Хочете - вірте, хочете - ні.» Рекламувалася посилена міцність. Так, в одній рекламі повідомлялося, що фірма облягла цією тканиною шини гоночного автомобіля і після 50-мильного пробігу тканина залишалася цілою і в хорошому стані. ДЖИНСОВА БІБЛІЯ - біблія в сучасному перекладі в палітурці з блакитний джинсової тканини вартістю долар дев'яносто п'ять центів. Продавалася на початку 70-х на хвилі джинсового буму. ДЖИНСОВИЙ ЖУК - коли обсяги продажів знаменитого фольксвагена «жук» стали падати, його виробники у Вольфсбурзі вирішили внести новий струмінь у рекламу. Під гаслом «той, хто в джинсах, завжди молодий і впевнений у собі» вони випустили в 1973-му році на ринок «жука» з джинсовим салоном. VW1200 з двигуном 34 кінських сили був жовтого кольору з написами ззаду і з боків «jeans bug». Сидіння були обтягнуті джинсовкой з заклепками. У 1977 році вийшов його послідовник - джинсовий фольксваген «поло». ДЖИНСИ - у строгому сенсі це повсякденні штани з щільної бавовяної матерії, фарбованої індиго, п'ятьма кишенями, прострочені нитками контрастного кольору, п'ятьма або сімома поясними тренчиками і застібкою на «блискавці» або на ґудзиках. Незважаючи на масу варіацій, їх зовнішній вигляд впізнати з першого погляду. Дата народження джинсів - середина (вже!) позаминулого століття, коли виробник робочого одягу Levi Strauss & Co і закрійник Джейкоб Девіс спільно запантентовали застосування заклепок для зміцнення одягу. Джинси це більше, ніж просто зручний одяг. Вони стали символом прагнення до особистої свободи. «Блакитна революція» знесла вікові, соціальні та національні бар'єри. Джинси - справжні довгожителі. Вони будували Америку, винесли Велику депресію, воювали у Другій світовій війні, полонили уяву Європи в п'ятдесятих і символізували молодіжні бунти 60-х і 70-х. Перед обличчям економічних труднощів і екологічних проблем джинси - річ занадто хороша, щоб про них забувати. ДОВЖИНА - в джинсах в якості цього параметра використовується довжина внутрішнього шва від промежини до рубця нижнього підшивання. Вимірюється вона в дюймах. Дорослі джинси мають довжину від 29 до 40 дюймів. Ж  ЖІНОЧИЙ КРІЙ - стандартні джинси мали прямий крій. Жінки хотіли виглядати гарніше і відчувати себе зручніше в своїх джинсах. Тому для них навіть класичні моделі стали завужувати в талії і розширювати в стегнах. Крім того, всякі декоративності...

 

З  ЗАКЛЕПКА НА РОЗВИЛЦІ («п'ята заклепка») - заклепка, яка для міцності ставилася в самому низу пуговичной ширінки перших моделей джинсів. Леві Стросс прибрав її після низки скарг на незручності, які завдавала підступна заклепка, нагріваючись від близького багаття або вогнища. Однак, з 501-х вона була прибрана тільки в 41-му році, коли від неї постраждав під час туристського походу сам Уолтер Хас Старший, в той час переемник Леві Стросса на посаді голови компанії. Тепер такі заклепки ставляться на вінтажний пошиття або на окремі моделі. ЗАКЛЮЧНІ ОПЕРАЦІЇ у виробництві джинсового тканини. Тканина проходить між роликами, які видаляють лушпиння і піднімають вільно висять волокна. Потім ці волокна спалюються над газовим полум'ям. Потім тканину зволожується спеціальним розчином, надлишки якого віджимаються роликовими катками. Потім тканину сушиться пором і підрівнюється по ширині. Всі. ЗАПЛАТАНЫЕ ДЖИНСИ - робилися або зі старої джинсівки, або з джинсівки з нашитими на неї латками іншої матерії іншого кольору. Все це в порядку выделанных вручну джинсів. Але іноді виробляються і на комерційній основі. ЗАСТІБКА НА «БЛИСКАВЦІ» - запроваджена фірмою H. D. Lee в 1926 році для моделі Lee Rider.До цього гульфик застібався виключно на гудзики. Wrangler першою застосувала цю застібку в жіночих джинсах (в 50-му, модель Jeanie). Новинка прижилася не відразу, але прижилася. І   ВИВОРІТНА ДЖИНСОВЦІ - звичайна джинсовці, але джинси шиються з неї зворотною стороною назовні. Вигляд y них при цьому зовсім змінюється. ЗНОШУВАННЯ - мається на увазі комбінований вологий процес, що включає в себе суперстирку з пемзою і піскоструминну обробку по місцях. Все це для додання джинсів виду натурально вицвілих та ношених. ДО ОБЛЯМІВКА (Selvage) - білий край джинсового матерії, зазвичай прострочений кольоровими нитками . Звичайна ширина джинсівки - 150 см, облямівка обрізається в процесі крою. Але раніше ткацькі верстати видавали матерію шириною не менше 75 сантиметрів, і облямівка залишалася. Вона була видна з вивороту внутрішнього шва джинсів. У levi's вона була прострочена червоною ниткою, y Lee - зеленою, а y Wrangler - жовтою. КИСЛОТНА ПРАННЯ - джинси вибілюються з допомогою пемзи, змоченою в хлорній кислоті. Відбілювання виходить контрастним і це викликало бум в 1986 році, коли Rifle представила його результати. Спосіб запатентований фірмою Candida Laundri, Італія, і існує в декількох варіантах. Це відбілювання також називется місячним, туманним, крижаним, морозним і мармуровим. КЛАСИКА (basics) - основні стилі джинсів простого крою, які постійно користуються успіхом. До них відносяться «пятикарманные» джинси, «ковбойські» куртки та сорочки, комбінезони з лямками. КНИГА ЛЕЙБЛІВ - видана у Франції в 1990-му році трійкою фахівців по графіку і колекціонерів (Рувен Федер, Жан-Мішель Гласман і Катаріна Могин). У книзі розглядається історія джинсів через історію джинсових шкіряних лейблів. Їй передувала «Книга тканих ярликів» (1989). КОВБОЙСЬКА КУРТКА - відноситься до джинсового класиці. Носиться в будь-який час року. Спершу її носили ковбої, гірники та інші робітники на американському Заході. У неї сорочковий комір, видимі шви, спереду і ззаду кокетка, накладні кишені з клапанами і пояс, по висоті якраз над стегнами. Це в ідеалі. На практиці число варіантів нескінченно. ШКІРЯНИЙ ЛЕЙБЛ - прямокутний ярлик з справжньої шкіри або її замінників, пришивається на талії джинсів вище заднього правого кишені. Крім логотипу, може именть на собі розмір і номер партії. КОУН МІЛЗ - «фабрики Коун», найбільший виробник джинсового тканини в США. Виробництво засноване в 1891 році. З 1915 року фірма продає тканина Леві-Строссу (на 501-ю модель до цих пір йде тільки ця тканина). З 52-го року ця джинсова тканина продається в Європі. Як правило, вона сирої обробки, з пряжі з вільним кінцем. ЧЕРВОНИЙ ІНДИГО - синтетичний барвник світло-блакитного відтінку. Використовувався як замінник натурального індиго при його дефіциті. Пік був у 60-х, у 90-х намітився повернення. КУПЕР Гарольд - людина, яка перетворила Lee Cooper в потужну міжнародну компанію в післявоєнний період. Він народився в 1918 році. Його батько, Моріс, заснував у 1908 році в Лондоні компанію робочого одягу «Комбінезони Моріса Купера». Гарольду сподобалася джинсовці, яку він бачив на американських службовців, і він почав виробляти джинси на фабриках свого батька. І став самим великим англійським виробником. У 51-му році він змінив ім'я на «Купер». У 58-му році він їздив у США зав'язувати контакти. У 55-му році він купив фабрику в Голландії, потім компанію у Франції і поступово вся фірма перебазувалася до Франції. Віддалився від справ у 81-му році. Л ЛАЙКРА - торгова марка Du Pont de Nemours, міжнародної компанії синтетичекого волокна. Введена на початку 60-х. еластан спочатку застосовувався у виробництві купальних костюмів та жіночої білизни. Потім його стали використовувати у виробництві светрів, спортивних костюмів і джинсів. «Лайкра» часто плутається з «стретчем». ЛІВА ДЖИНСОВЦІ - джинсова тканина, у якій діагональна лінія плетенияподнимается знизу вгору наліво. При цьому після прання виходить дуже м'яка текстура тканини. Але провадити таку тканину важче (більше уваги требуютзаключительние операції і санфоризация). ЛЕЙБЛ - мітка, ярлик, етикетка) службовий елемент одягу несе на собі логотип виробника та іншу необхідну технологічну інформацію. На джинсах може бути декілька лейблів, кожен - зі своїм призначенням. Деякі лейбли прийнято видаляти перед початком експлуатації, а деякі, навпаки, прийнято вважати елементом декору і оформлення джинсового одягу. Наприклад поясний зовнішній лейбл, несущиий на собі інформацію про виробника, розмірну та іншу спеціальну інформацію, спочатку передбачалося спарывать, перед використанням. Цей ярлик на зорі джинсового ери робився з недороой тканини і часто заповнювався вручну. Але по мірі формування феномену робочого одягу, даний вид етикетки, преобрел рекламну функцію і перетворився на постійний і необхідний елемент. Зовнішні поясні лейбли почали виготовляється з міцних матеріалів, типу шкіри, щільної тканини, пластику і навіть з металу, інформація на них стала наноситься промисловим способом. Більш того поясні етикетки розповзлися по всій території вироби - на кишені і навіть на штанини. Такі етикетки стали захищатися патентами і почали служити елементом захисту. На ряду з постійними етикетками існують і службові (тимчасові) ярлики, які повинні видалятися перед носінням. Такі як: BACK POCKET FLASHER, HANG TAGS, JOKER TAG (так само WAISTBAND TICKET), SIZE STRIP або SIZE STICKER. ЧИ Генрі Девід народився в Рэндольфе (штат Вермонт) в 1849 році і помер у 1928 році. Перед тим, як переїхати на Захід, Чи працював у нафтовому бізнесі на сході США. На заході він зайнявся бакалією і заснував компанію H. D. Lee Mercantile в Саліна (штат Канзас) в 1889 році. Підприємство процвітало і в 1911 році він вирішив завести власне виробництво робочого одягу для своїх потреб. З цією метою Чи побудував у Саліна фабрику одягу. Новини почалися в 1913 році, коли дав вказівку своїй фабриці пошити робочий костюм з одного предмета, який його шофер міг би надягати поверх однострою, працюючи з автомобілем. Так народився комбінезон. Під час Першої світової війни він був введений в якості роби в армії США. На посту глави своєї компанії також ввів ковбойські джинси «Чи Рейдер» і застібки-блискавки в робочу і джинсовий одяг. М  УМОЧУВАННЯ - числом маканий в фарбувальний чан визначалася глибина забарвлення. Зазвичай їх було 6-8, але для сверхинтенсивной забарвлення пряжу вмочали в чан 12-16 разів. Зараз це справа визначається просто концентрацією барвника. МАКАРОНИ - (сигаретні джинси), вузькі, прямі, тісного крою. МАРОЧНА (vintage) джинсовці - пройшла процедури ензимної прання або прання з пемзою, з відбілюванням або без, для додання їй старого носіння виду. Крім того, так називають джинси, які представляють свій історичний період. Або ношені, секонхенд, які зберігаються на складах у своєму первісному вигляді. ОЛІЙНА ПРАННЯ - вид заключної операції, застосований в 1992 році для марки WilliWear. Ліва джинсовці стирається з ензимами майже до повної втрати кольору. Потім вона перефарбовується і стирається з силіконом, чого виходить олійно виглядає покриття. Але зате тканина робиться дуже м'якою і гладкою на дотик. МІСЦЕВИЙ ЗНОШУВАННЯ (placed) - спосіб обробки джинсів піском для надання їм поношеного виду. Опрацьовуються окремі місця: низ штанин, коліна, кишені. Hy, так, як би зношувалися джинси в процесі цієї шкарпетки. МОДЕЛЬ 13 MWZ - спершу називалася 11 MWZ, оскільки для неї використовувалася тканина вагою 11 унцій. Це перша модель марки Wrangler, випущена фірмою Blue Bell ще в 1947-му році, і з деякими змінами вона випускається до цих пір. Відмінними рисами є тренчики більших розмірів, ніж зазвичай, джинсовці з ламаної саржі, замок на «блискавки» і крій по фігурі. Автор - відомий на Заході модельєр Бен Родео. У 1978 році ця модель стала першою офіційною моделлю джинсів для змагань Професійної асоціації ковбоїв і родео, визнання, яке тривало аж до середини дев'яностих. МОДЕЛЬ NO.357 - перша ковбойський куртка «Made in Germany». Проведена у 57-му році L. Hermann KG (пізніше «Mustang»). Зроблена з американської санфоризированной джинсівки вагою 13 3/4 унції. Куртка мала потрійні шви - рідкість на той час у Німеччині. МОДЕЛЬНІ ДЖИНСИ (або дизайнерські) - мода на них пішла в Штатах з кінця 70-х. Вона пов'язана з такими іменами, як модельєр Келвін Кляйн і Глорія Вандербільд. До середини 80-х феномен добрався і до Європи. Одні модельєри насправді роблять щось своє у створення нових моделей, інші просто стрижуть бабки, благо що замовників достатньо. З початку 90-х у цій справі пішла нова хвиля. МОРКВА (банани)- джинси вільного крою, за формою нагадують зазначений овоч. Стиль також іменується «мішкуватих» і «зручним кроєм». Більш екстремальний тип – «піраміди». МАРМУРОВІ ДЖИНСИ - джинси, піддані операції кислотної прання. Іноді так називають сильно вибілені рвані джинси. Н  СПРАВЖНІ ДЖИНСИ - і культ, і предмет колекціонування з самих ранніх років джинсового ери. У 90-ті роки термін відноситься вже до маркетингу і стилістики. Різні марки поспішають зайняти різні ознаки «справжності». У їх числі і червона облямівка, і нерівна тканина їх веретенной пряжі, і важка джинсовці - 14 3/4 унції, і щільного плетіння, і натуральний індиго, і навіть та сама заклепка на ширінці. НЕСТИРАНЫЕ ДЖИНСИ - RIGID (вимовляється "риджед"). Джинсові вироби не піддаються додаткової обробці після пошиття.

 

Про  ОБРІЗАНІ ДЖИНСИ джинси з обрізаними або просто відірваними штанинами, що перетворювало їх в рід шорт. Якби не мода на пошарпані джинси, їх би ще більше перетворилося в шорти. ЗАБАРВЛЕННЯ - процес у виготовленні джинсівки, при якому натуральна бавовняна пряжа занурюється певне число раз в фарбувальні чани (6-8 або 12-16). Після кожного умочування барвник індиго окислюється на повітрі, при цьому його натуральний жовто-зелений колір перетворюється в насичений блакитний. Потім пряжа отполаскивается для видалення надлишку барвника. ЗАБАРВЛЕННЯ У ПЕРЕВ'ЯЗЦІ - техніка фарбування або відбілювання, при якій джинсовці або джинсові вироби щільно складалися і перев'язували гумовим джгутом через певні інтервали. Барвник або відбілювач діяв тільки на ту частину тканини, яка виявлялася зовні. Виникав характерний візерунок. Така техніка асоціюється з хипповым стилем кінця 60-х - початку 70-х, з їх прагненням надавати своєму одязі індивідуальний вигляд. Деякий відродження стилю намітилося на початку 90-х на загальній хвилі повернення до старих фасонам. ЗАБАРВЛЕННЯ В ПРЯЖІ - це коли пряжа фарбується перед тим, як з неї плетуть тканина. Джинсовці зазвичай фарбується в пряжі. З пряжі при цьому робиться щось на зразок каната заради зручності, звідси ще назву - «канатна забарвлення». ЗАБАРВЛЕННЯ ВИРОБОМ - вироби виробляються незабарвленими, або пофарбованими в світлі тони. Так і зберігаються на складах. Потім, перед продажем, забарвлюються в цілому, у відповідності з вимогами ринку або віяннями моди. Завдяки особливій техніці фарбування, вигляд у таких джинсів теж специфічний. ПроФАРБА ШМАТКОМ - зазвичай фарбується пряжа. Але іноді фарбується вже готова тканина. ОПУЩЕНІ НА СТЕГНА ДЖИНСИ джинси з дуже низькою висить талією. Були популярні в 60-х і ранніх 70-х. Вони буквально трималися тільки на стегнах. ОРГАНІЧНИЙ СИНІЙ - колір барвника індиго з червонуватим відтінком (у барвник для цього додавали кукурудзяний сироп). Такий барвник використовувався в джинсах «ливайс» періоду «Е». Інші назви: «щасливі дні», «фіолетово-блакитний» і «темно-синій». ОСНОВА - це пряжа, натягнута на ткацький верстат паралельно кромці тканини. Вона переплітається з пряжею наповнювача, або качка. Спосіб переплетення може бути різним.

 

П  ПАРАЛЕЛЬНИЙ (СІРИЙ) ІМПОРТ - кошмар торгових марок. І вибір відчаю роздрібних торговців. Коли якась марка в дефіциті, а пакети замовлень повні (або встановлені виняткові привілеї), то необхідний товар вдається роздобути за допомогою паралельного імпорту. Одночасно руйнується ринкове рівновагу, оскільки при цьому обходиться нормальна процедура імпорту. ПЕРЕФАРБУВАННЯ - загальна назва різних процесів. Пряжа може бути перефарбована до того, що вона здається чорною - колір чорний, линяющий у синій» (тому що такий чорний саме так себе і поводить при носінні). Чорна або синя джинсовці може бути перефарбована контрастує блискучим барвником, що створює незвичайну гру світлотіні. Джинсовці індиго може бути отбелена до нейтрального кольору, а потім пофарбована яскравим живим барвником. ПЕРЕКРУЧЕНА ДЖИНСОВЦІ - тканина ткалась на основі перекрученой нитки. Коли її потім намачивали, вона стискалася, купуючи гофрований вид. У подальшому вона піддавалася операціями відбілювання та прання з пемзою. ПЕРЕСТИРАННАЯ ТКАНИНА - джинсовці, випрана кілька разів для отримання ефекту виключної линялости і поношеності. ПЕРЕБУДОВНІ ДЖИНСИ - напрямок 89-90-го років (потім-то все здулося). В Італії з успіхом проводилася марка джинсів «Soviet», у французькому універмазі «Монопрі» продавалися справжні радянські джинси «Beriozka», фірма Rifle відкрила свій магазин на Червоній площі, Carrera продала зголоднілим по Заходу московитам півмільйона пар джинсів, Cimarron поміщала зображення рум'яного «Горбі» на висячих ярликах... Так, пожили... ПІСКОСТРУМИННА ОБРОБКА - джинси дійсно обробляються піскоструминними машинами з метою видалення фарби з визначених місць. Тканина також стає при цьому м'якше. ДРУКОВАНА ДЖИНСОВЦІ - з нанесеним на неї малюнком у вигляді рослин, смуг і пр., часто контрастних кольорів. Це для маленьких дітей. ПІГМЕНТИ - вид фарбувальних речовин, які не проникають вглиб, а забарвлюють поверхню тканини. Така забарвлення легко змивається, тканина швидко линяє. Пігменти доступні в багатому асортименті. ПЛАКУВАННЯ - спосіб обробки джинсів природними пігментами, що містяться в землі, щоб вони виглядали, як пройшли прання з пемзою.Виглядати вони виглядають... ПЛЕТІННЯ - способи переплетення основи і качка. Плетіння джинсової тканини може бути грубим (3/1 - нитки основи подныривают під нитки утка через дві під третю), ламаним (3/1), м'яким (2/1) і шамбри (1/1). Загальний малюнок - діагональний, причому знизу зліва вгору направо, як правило (рідше - вгору наліво). У джинсовому одязі можуть застосовуватися й інші плетіння, наприклад, полотно. ПОПЕРЕДНЯ УСАДКА - Класичні «ливайс» сідали по фігурі. Першими джинсами, відданим операції попередньої усадки (санфоризации) стали в 1947 році джинси Wrangler від Blue Bell. Гарантувалося, що вони не сядуть більше, ніж на два відсотки. Інші фірми змушені були відповідати. У 59-му і Levi Strauss випустила попередньо усаженную модель 501s. ПРИЧЕСАНІ ДЖИНСИ - тканина, на зворотному боці якої ворс піднято обробкою спеціальними щітками. Виходить щось на зразок овечої вовни. ПРОСТРЕЛЕНА ДЖИНСОВЦІ - вона буквально прострілюється з дробовика. Іноді просто застирывается до дірок. Варіант -прострілюється з нарізної зброї. ПРОТЯГУВАННЯ - операція в підготовці бавовняного волокна. Волокно, розділене на попередні пучки, проходить через систему калібрувальних роликів. Ролики поділяють пучки на однорідні пасма. Процедура повторюється кілька разів. За нею слідує власне прядіння. МІЦНІСТЬ ФАРБУВАННЯ - властивість протистояти сонцю, прання і тертя, не вицвітаючи. Індиго слабо протистоїть будь-якому з цих чинників. ПРЯЖА - закручені волокна, з яких за допомогою плетіння тчеться тканина. Чим ніжніше пряжа, тим легше і щільніше тканина. ПРЯЖА З ВІЛЬНИМ КІНЦЕМ - більш сучасний спосіб, ніж веретенная пряжа. У цьому випадку протягиваемая роликами нитка закручується спеціальним ротором і відразу намотується на велику бобіну - до трьох кілограмів вагою. Волокна в цьому випадку можуть використовуватися більш кооткие, ніж при класичному способі, а джинсовці виходить більш рівна. Hy, і звичайно, це швидше і дешевше. ГУДЗИК - стандартно робиться з двох частин - короткого цвяха, укрепляемого на тканини, і напрессованой на нього видимої частини гудзики з металевого сплаву - зазвичай з фірмовими знаками. Може мати ще рухому головку - для більшої зручності. ПЯТИКАРМАННЫЕ ДЖИНСИ - класичні джинси з двома кишенями спереду, ззаду двома і маленьким, «вартовим», в правому передньому кишені. Спочатку п'ятий кишеню розміщувався на стегні і призначався для інструментів. «Пятикарманные» джинси надійні, мають мужній вигляд і вважалися чоловічим одягом. Зараз їх носять і дівчата. ПЕРШІ П'ЯТСОТ - знамениті справжні джинси «ливайс», з застібкою на гудзиках, які сідають по фігурі. Вони з'явилися в 1873 році, коли Леві Стросс та закрійник Джейкоб Девіс запатентували джинсові заклепки. Сам номер моделі з'явився в 1890-му році. Протягом багатьох років зберігалися основні особливості цієї моделі: п'ять кишень, вишивка у вигляді подвійної галочки на задніх кишенях, шкіряний лейбл з двома кіньми на талії і червоний прапор-етикетка. Під час Другої світової війни поширення моделі було обмежено армією, військовою промисловістю і заводськими робітниками. У 1959-му з'явилися 501-е піддані операції попередньої усадки. У 1964-му levi's 501 стали постійним експонатом знаменитого музею Смитсониановского Інституту у Вашингтоні. У 1971-му заголовна «Е» на червоному ярличку у слові «levi's» була змінена на малу. Після цього 501-е, зшиті до 71-го року з більш вузькою джинсівки, стали називатися «ливайсом з великим Е». Сьогодні типова пара 501-х Shrink To Fit шиється з джинсівки вагою 12 з половиною унцій фабрики Коун Мілз. На неї йде ярд з третьої цієї джинсівки, 213 ярдів ниток, шість заклепок, п'ять нікелевих гудзиків і один червоний прапорець-етикетка. Їх виробництво складається з сорока п'яти операцій, не рахуючи крою, і часу на нього йде на третину більше, ніж на виробництво джинсів інших марок - за рахунок більш ретельного відпрацювання деталей.

 

Р   РОЗМІР - джинсів визначається довжиною талії в дюймах. Найменший дорослий розмір - 26, найбільший - 54. В Англії система розмірів інша. РВАНІ - вологий процес, в процесі якого джинси, власне, рвуть. В клапті. Задля більшої крутості. До крайності цей писк моди довела Кетрін Хэмнит, англійський модельєр. Її джинси з рваними розрізами викликали сенсацію в 1985 році. РОДЕО - з'явилося наприкінці Громадянської війни в США з необхідності приручення дикого худоби. Його принадність у тому, що це не тільки боротьба спритності ковбоя і сили тварини, але і змагання ковбоїв один з одним. Для одягу це теж важке випробування. Вона повинна надавати максимум свободи руху, але також і бути міцною. Її роблять з важкої джинсової тканини і зміцнюють спеціальними швами, щоб не порвалася. Фірма Wrangler, офіційний спонсор багатьох американських родео, одна з тих, хто цим вимогам задовольняє повністю. З  САНФОРИЗАЦИЯ - заключний процес, контрольована усадка тканини, розроблена в кінці 20-х фірмою Sanforized Co. Тканина пропускається крізь душ «капустяної води», а потім між двома гумовими покривалами, підігрітими пором. Вони стискають нитки основи в довжину. Після цього тканину вже не сідає більше ніж на два відсотки. Вперше процес використаний в джинсах Wrangler в 1947 році. ЗРОБИ САМ - до входу в ужиток промислових методів прання з пемзою «джинсовим хлопчикам» доводилося викручуватися, хто як може. Джинси залишали в потоці води, завалювали камінням на місяць, прали в солоній воді і терли мокрим піском складки, стегна і низи колош. Ну, а самі круті джинсовики з обережністю шкребли шви камінням і намагалися носити дуже тісні джинси. СІРА НАБИВКА - зазвичай набивочная нитка (качок) робиться з нефарбованої пряжі. З метою утилізації відходів в неї почали додавати фарбовані волокна основи. Несподівано деякі виробники побачили в цьому шлях повернення до «справжньому увазі» джинсівки, особливо, легенів її різновидів - від 7 до 11 унцій. СОНЯЧНА ПРАННЯ - дуже світлий відтінок, наче тканина вицвіла на сонці. Досягається відбілюванням і пранням з пемзою. СОСПАНДУ - стиль джинсів, придуманий Марі і Франсуа Гирбо. Запущений у виробництво фірмою Closed в 1989 році. Штани в цьому стилі не сиділи на талії, а висіли, будучи пристебнутими до сорочки на гудзиках. ПРАННЯ - процес, що ще більше впливає на фактуру тканини, ніж навіть забарвлення. Ось як виглядає джинсова тканина, пофарбована в різні кольори і випрана різними способами.  White (біла) - Відбілювання незабарвленої тканини        Light Stonewash (супер стоун) - Посилена прання з пемзою          Light Stonewash (супер стоун). Тканина ринг - Посилена прання з пемзою        Stone Wash (зтоун уош) - Прання з пемзою чи піском        Prewashed Indigo (превошд індиго) - Прання з ензимами або з піском       Prewashed Indigo (превошд індиго) Тканина ринг-ринг - Прання з ензимами або з піском       Black/Black overdye (перефарбування)        Vintage Denim Selvage (домашня прання сэлвидж) - Прання з ензимами        Premium Washed Indigo (класичний індиго) - Прання з ензимами        Premium Washed green Indigo (класичний індиго зелений) Тканина ринг-ринг. Прання з ензимами        Rinsed (мочені) - Одноразова прання в теплій воді з мінімумом ПАР        Rigid (невипрані, жорсткі)        Premium Wash (суперстирка) - Прання з подальшою обробкою       Bleach Indigo (отбеленый індиго ) - Відбілювання за допомогою гіпохлориту       ПРАННЯ ПІНТО - це не спосіб прання, а вигляд тканини. Кажуть, це був перший тип вибіленої джинсівки. Загалом, у 1969 році в Грінсборо (Північна Кароліна) ураганом затопило тамтешню мануфактурну фабрику Коун Мілз і її склади. Намокли мільйони метрів джинсівки і їх треба було терміново висушити, щоб вони не запліснявіли. Це була катастрофа, але торговці Коун Мілз у Нью-Йорку знайшли вихід - нерівномірно пропускати через тканину розчинник, щоб вона втратила колір плямами. Дизайнери, виробники джинсів і молоде покоління покупців просто накинулися на новинку, забезпечивши пінто-джинсовке миттєвий успіх. ПРАННЯ СНІГОМ - різновид кислотної прання, яка надає джинсовке яскраво-білий колір. ПРАННЯ З ПЕМЗОЮ - техніка, застосовувана для прискорення процесів пом'якшення і вицвітання джинсової тканини. Пемза може бути натуральною або штучною. В залежності від розмірів і форми, вона справляє різний ефект. Середня прання ста тридцяти пар джинсів вимагає 150 кілограмів пемзи, 682 літра води і триває одну годину. Суперстирка може тривати шість годин. Ефект залежить і від розміру пральних машин, і від температури води, і від кількості пемзи, - це ціла наука, їй займаються багато фірм. Винахідника цього способу встановити неможливо. Японська фірма Edwinзаявляет, що вона використала цей спосіб з 1975 року, але зберігала його в секреті до 79-го року. То вона погано його зберігала, чи то ще чомусь, але в 1978 році цю техніку запатентували Марі і Франсуа Гирбо. Серед інших претендентів Big John, П'єр Мориссет... ПРАННЯ З ЕНЗИМАМИ - Ензими це органічні сполуки, які прискорюють природні хімічні реакції (наприклад, перетравлювання їжі). Вони застосовуються в медицині, і в пральних порошках, а тепер ось - у джинсовій індустрії, як альтернатива прання з пемзою. Результати схожі, але у ензимної прання кілька переваг. По-перше, така прання екологічніше, оскільки ензими - органіка. По-друге, тканина виходить м'якше, оскільки ензими з'їдають міститься в ній целюлозу. І, нарешті, вона менш трудомістка - практично, ензими все роблять самі. Після них тканину треба тільки прополоскати - і можна продавати. В процесі прання ензими приєднуються до молекул забруднень, обволікають їх і руйнують їх зв'язки як з субстратом (тканиною), так і один з одним. Ну, і потім змиваються разом з брудом при прополаскивании. СТРЕТЧ - джинсова тканина з добавками еластану до пряжі качка. Джинси з такої тканини еластичні і краще сидять. У Європі першою таку тканину стала виробляти фірма «Леглер» в кінці 70-х, але без особливого успіху. Одним з перших виробників джинсів «стретч» став Петер Голдінг в Гонконзі. У 1980-му levi's запустила в Англії програму жіночих джинсів з цієї тканини. Після цього потягнулися й інші. СТРОУСС Леві - засновник фірми Levi Strauss & Co. Народився в 1829 році в Бутенхейме (Німеччина), помер в 1902-м. В Нью-Йорк Леві переїхав з Баварії в 1847 році, до двоюрідного брата. Він займався торгівлею рознос, і його прибило до Сан-Франциско. Там він спробував продавати старателям парусину на намети. Але тим були потрібніші міцні штани, їх і став виробляти Леві в 1853 році свій коричневою парусини. Їх називали «ті самі штани від Леві», вони відразу ж сталі користуватися успіхом. У 1856 році y Леві з'явився справжній магазин на Сакраменто Стріт, тоді він і заснував свою компанію. До 1860-му році Леві шив з своєї парусини вже тільки комбінезони, інша робочий одяг шився з джинсової тканини. У 1873-му на штанях Леві з'явилися заклепки - штани перетворювалися в знамениту модель 501. Леві процвітав, його одяг носилася старателями, ковбоями, залізничниками. Вже до 1870-му Леві став мільйонером. Будучи хитрим і проникливим бізнесменом, він був також і щедрим філантропом. Леві так ніколи і не одружився. Фірму він передав племіннику. Вимова імені та прізвища, так і марки джинсів це питання звички. По американськи, правильно ім'я звучить Лівай Строус (з коротким "у" - майже "Строс"), на слух одним словом: "Ливайстрпрос". Але в Росії більш звично звучить Леві Страус. Це як з Техасом або Вашингтоном. Поизносите як зручно, Вас зрозуміють всюди :) СУСПЕНДЕРИ - звичайні помочи. Або підтяжки. Найбільш АВТЕНТИЧНИМИ вважаються Y - форми з шкіряними оконцовками під гудзики. Для естетів продаються навіть окремо гудзики з оснащенням для установки на джинси.

 

Т  ТЕМНА ПРАННЯ - вид вологої обробки, при якій натуральний колір індиго зберігається майже повністю. ТЕКС-МЕКС (tex-mex, від texan-mexican) - популярний стиль завжди Південно-Заходу США і Південної Америки. Барвистий, з елементами народної творчості і гострою, яскравою кухнею, цей стиль знайшов відображення в деяких джинсових марках. ТЕРМО-ДЕНІМ («подвійний денім») - до джинсовке приклеюється легка тканина - проста, кольорова чи розмальована. З такої джинсівки шиються штани і після першого ж прання ця тканина відстає. Виходять готові штани з підкладкою. ТКАЦЬКИЙ ВЕРСТАТ - пристрій, що виробляє тканину шляхом переплетення ряду вертикальних паралельних ниток (основи) з рядом горизонтальних паралельних ниток (набиванням або утком). В Америці найдавнішим був ткацький верстат Дрэпера, який виробляв тканина шириною 75 сантиметрів. Найсучаснішим є повітряно-струменевий верстат з продуктивністю 600 ниток в хвилину. ТРЕНЧИКИ - поясні (зазвичай п'ять чи сім) з'явилися на джинсах, коли перевага надавалася ременя перед підтяжками. Джинси «Wrangler» мали більш широкі тренчики - у «мисливському стилі. «Леві Строусс 501» ще до 37-го року випускалися з гудзиками для підтяжок, хоча вже мали тренчики з 22-го року.

 

У  УСАДКА ПО ФІГУРІ - (Шринк-ту-фіт) до винаходу процесів санфоризации і прання з пемзою нові джинси були непридатні для носіння. Вони були жорсткими, як тріска, надмірно довгими і дуже темними. Після першого ж прання вони сідали і втрачали частину кольору. Так, поступово, вони сідали по фігурі і ставали "як влиті". З початку 90-х деякі виробники повернулися до цієї практики - для любителів класики. Levi Strauss, ж - завжди випускали цю модель, безперервно. За що їм велике людське спасибі. КАЧОК - або наповнювач - нефарбовані (на відміну від основи) пряжа, яка проходить наткацком верстаті від однієї кромки до іншої, перпендикулярно ниток основи.

 

Ф    ФАСОННІ ДЖИНСИ - спірний термін. Взагалі, фасонними вважаються будь-які джинси, крім класики. На увазі мається, що вони можуть бути злегка перероблені. З іншого боку, класика теж може опинитися в моді - стати «фасонної». ПРАПОРЕЦЬ - маленький, але дуже важливий ярличок-етикетка. Вона вшивається зазвичай в шов заднього накладного кишені. Та де завгодно в подвійну строчку. Деякі виробники розміщують її спереду, у «блискавки», і нічого! ФЛЭШЕР - велика паперова етикетка, яку більшість виробників закріплюють на задніх кишенях джинсів перед відправкою споживачеві. Служать в якості етикетки, або обгортки для нового виробу. Несуть на собі рекламну, технічну та контактну інформацію. Зазвичай барвисті і яскраві. Служать залучення покупців. Після придбання виробу видаляються. Служать предметом колекціонування.

 

Х ХІПІ - «діти-квіти». Від to be hip - бути в курсі (в темі). Молодіжний рух 60-х - 70-х років, спрямоване проти усталених життєвих стандартів. Джинси для них були неодмінним атрибутом. Воліли джинси «дзвін», зазвичай сильно зношені і неабияк декоровані. БАВОВНА - Gossypium herbaceum. Його маленьке овальне семячко захищено білим пухом. Справжня джинсова тканина виготовляється тільки з американського бавовни марок «Мемфіс», «Міссісіпі», «Сент-Луїс» і «Сент-Джосим Вели». Останній вважається настільки міцним і якісним, що його додаванням облагороджуються перші три. Європейські виробники джинсової тканини закуповують пакистанський, індійський, африканський, турецька, грецька і навіть іспанський бавовна. В кінці 80-х років в США стали вирощувати бавовну натурально пофарбований від природи. ХАБЭ (данжерис) одяг «хэбэ», альтернатива джинсової. Теж з бавовняної тканини, більш мішкуваті (оскільки більш робочі). Назва «дангері» отримали від грубої індійської матерії «dungry», з якої шили одяг для моряків. В 50-х і 60-х роках вони були дуже близькі джинсів, потім як обрізало. Хоча деякі американські виробники, в пошуках, так би мовити, коріння, люблять називати свої джинси - «данжерис». У Європі цей термін скоріше асоціюється з комбінезоном на лямках. Ц  КОЛЬОРОВА ДЖИНСОВЦІ - спочатку джинси були тільки блакитними. Потім появилисьчерные джинси і кольору небіленого полотна (скоби). Тепер джинси можуть бути будь-якого кольору - яскравого або пастельного. Фарбується або тільки основа, яких і основа, і качок (для стійкості до вицвітання). Ч  ЧОРНИЙ ЛИНЯЮЩИЙ В СИНІЙ - джинсова тканина на основі дуже перекрашеннойиндиго пряжі. Після декількох прань вона «линяла» в темно-синій колір. ЧАСОВИЙ КИШЕНЮ (або кишенька для монет) - дуже зручний кишеньку всередині правого переднього кишені. Тема годинного кишені дуже часто обігрується рекламістами Ливайса. ЧЕКЕР - спочатку (у 1982 році) це була лінія сорочок, заснована в Німеччині Маріо Мазоллой, Маріо Негро і Едді Лавичкой. Відмінною особливістю сорочок-чеккеров була сатинова підкладка на манжетах і комірцях і оригінальні колірні эффеты. у середині 80-х організатори розлучилися. Лавичка зайнявся продажем в Німеччині італійських джинсів. ЧОРНА ДЖИНСОВЦІ - тканина на основі чорної пряжі, а не індиго. Така тканина линяла в темно-сірий колір або у колір «перцю з сіллю». Джинси з цієї тканини воліє «крута» міська молодь. З 1950 року її почала просувати фірма Wrangler, як костюм американського телевізійного героя родео Хопелонга Кессіді. ЧЕСАННЯ - кардинг, процес очищення бавовняного волокна, розчісування його і видалення коротких волокон. Чесальный апарат складається з трьох циліндрів з дротяною щіткою. Перша щітка чистить, друга розчісує і третя транспортує волокно до подальшої обробки. ЧЕСТЕРФІЛД - німецька марка джинсів (з 1988 року), вироблена в цілях просування сигарет Філіп Моррисс фірмою Dos-y-Dos Fashion GMBH. Класичні джинси, але дуже високої якості, виробляються для Німеччини у Франції та Італії. ЧВЕРТЬ ГЛИБИНИ - укорочений процес фарбування, застосовується для шамбри і легких сортів джинсівки. Дає світлі відтінки блакитного. Число маканий при ньому складає всього 2-4 (зазвичай 6-8). ЧЕТОПА - груба саржа, введена H. D. Lee в 1952 році для виробництва робочих сорочок і штанів. Рекламувалася, як перевершує звичайну саржу за носкості і надає виробам з неї новомодний вигляд. Названа по імені містечка в Канзасі, де вперше стала вироблятися. ЧІНОС - класичні слакси, часто носяться разом з джинсовим одягом. Улюблена одяг молоді і студентів 50-х років. Перші чінос робилися з індійської тканини кольору хакі і їх носили англійські колоніальні війська в середині минулого століття. В його кінці естафету підхопили американські війська періоду американо-іспанської війни. Ім'я слакси отримали від назви тканини (китайка) яке було їй присвоєно, оскільки з нею працювали головним чином кравці-китайці. ЧІПИ - одна з найперших і найвідоміших марок французьких джинсів з 1967 року. Від інших французьких марок, що наслідують «американської мрії», ця марка відрізняється типовим французьким сільським кроєм, автор якого - знаменитий Жан Ельба. Схоже, тон м'якого гумору в крої є секретом їх довготривалого і незмінного успіху. Засновник фірми-виробника Жан-Мішель Синьол одним з перших виробників прийшов до думки про необхідність відкриття фірмових магазинів роздрібної торгівлі, які зараз відомі і у Франції, і за кордоном. Ш  ШИРИНА ТКАНИНИ - ширина комерційної джинсівки становить сто п'ятдесят сантиметрів. Надширока - сто шістдесят сантиметрів. В старі часи була сімдесят п'ять сантиметрів. ШИТТЯ - Джинси традиційно прошиваються нитками контрастного кольору, зазвичай жовтими або оранжевими. Причому сам шов у багатьох місцях видно (кишені, пояс, застібка, бічні шви). ШКУРКА - абразивна - використовується для обробки джинсового матерії. Е  ЭЙКРЮ - нефарбовані джинсовці, природного кольору бавовняної пряжі. Зараз є другим основним джинсовим кольором, носити цілий рік. ЕКО-ДЕНІМ - застосування набору прийомів, що сприяють зменшенню забруднення навколишнього середовища при фарбуванні джинсової тканини. По закінченні забарвлення, наприклад, залишки барвника фільтруються і повертаються для повторного використання. ЕЛАСТИЧНІСТЬ - властивість тканини відновлювати свої розміри після витягування. ЕЛЬДОРАДО - ходова джинсовці «леглер» вагою 14 3/4 унцій з яскраво вираженою діагональної структурою. Продається з 1985 року. З неї шиють джинси «ливайс» з помаранчевим ярличком. ЕТИКЕТКА - див. LABEL (ЛЕЙБЛ)
Інші статті